Potýká se vaše firma s nedostatkem zaměstnanců ve skladu? Jak zajistit zaměstnancům pohodlí a vytvořit přátelské pracoviště?
I. Problémy skladového průmyslu s fluktuací zaměstnanců.
Určitá míra fluktuace zaměstnanců je pozitivní a dokonce žádoucí. Generuje příliv nových lidí, kteří mají potřebné znalosti a dovednosti a mají nový pohled na mnoho otázek.
Ve větším měřítku je však třeba zvážit, zda to nemá negativní dopad na celý podnik a nezatěžuje to rozpočet nadměrnými náklady. Odhaduje se, že náklady na nahrazení zaměstnance – nalezení a implementace nové osoby – činí 35-100% ročního platu. Fluktuaci zaměstnanců ovlivňuje řada faktorů, které je třeba důkladně analyzovat a vyvodit z nich odpovídající závěry.
II. Způsoby prevence.
V první řadě je třeba se postarat o lidi, kteří jsou v současné době zaměstnáni. Z průzkumu vyplývá, že míra fluktuace zaměstnanců v EU je poměrně vysoká a dosahuje 20%. Jaké jsou hlavní příčiny tohoto stavu? Více než 60% dotázaných uvedlo, že se snaží změnit zaměstnání s cílem zvýšit si plat. Naproti tomu až 91% respondentů přiznává, že lepší plat by pro ně byl pobídkou k neplánované změně zaměstnavatele. Více než polovina této skupiny oceňuje stabilitu zaměstnání, přátelskou atmosféru a rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.
1. Péče o stávající zaměstnance.
✔ Odměňování.
Základ by měl záviset na dovednostech, zkušenostech a vzdělání dané osoby. Při výpočtu zvýšení mezd je vhodné zohlednit inflaci, aby nesnižovala předpokládanou úroveň zvýšení mezd. Různé zaměstnanecké benefity jsou také přínosné – ale musí být promyšlené. Dříve bylo například módní pořádat různé „ovocné“ dny nebo podobné iniciativy. Dnes takové návrhy vyvolávají smích a rozpaky a stávají se základem memů a mnoha reprodukovaných vtipů. Manévrovacího prostoru je tu dost, ale s patřičným citem.
✔ Stabilita.
Již několik let se nacházíme v neustálé krizi. Covid 19, recese, válka… problémy se mohou násobit. Mnoho lidí se bojí, co bude zítra a zda budou mít práci. Klid a dodatečná ochrana, kterou poskytuje pracovní smlouva, jsou nyní na vysoké úrovni. Občanskoprávní smlouvy toto neupravují.
✔ Pracovní atmosféra.
Nic neodradí i toho nejlepšího zaměstnance víc než špatná nálada v práci. Bez jasné komunikace mezi šéfem a podřízenými ji nelze zlepšit. Dobře informovaní zaměstnanci, kterým jsou jejich povinnosti konkrétně vysvětleny, s větší pravděpodobností ve firmě zůstanou a budou se více věnovat své každodenní práci.
✔ Rovnováha mezi pracovním a soukromým životem.
Člověk nežije jen ze své práce. Zaměstnanec má také svůj soukromý život a musí mít možnost si ho naplánovat podle svého uvážení. Velké množství přesčasů nebo odkládání dovolené prohlubuje únavu, a to jak fyzickou, tak psychickou. Takový člověk se postupem času stává stále více znechuceným a méně efektivním ve svých povinnostech.
✔ Profesní rozvoj.
Každý nově přijatý zaměstnanec musí projít úplným úvodním školením, aby se vyloučily chyby. Osoby, které již pracují, mohou potřebovat další školení a samy často usilují o získání nové kvalifikace a dovedností. Možnosti povýšení a rozvoje jsou důležitými faktory, které určují směr kariéry.
2. Hledání dalších možností, jak získat zaměstnance.
✔ Pracovní agentury.
Firma má při takovém náboru méně opatření. Veškeré formality vyřizuje agentura poté, co najde vhodného zaměstnance s danými požadavky.
✔ Zaměstnávání osob v důchodovém věku.
Odchod do důchodu není nutností. Zaměstnanec na něj nemusí přejít automaticky po dosažení určitého věku. Nemůže ho k tomu nutit ani jeho zaměstnavatel. Tyto osoby mohou nadále pracovat za stejných podmínek. Oproti svým mladším kolegům mají také velkou výhodu – dlouholeté zkušenosti. I pro samotné zaměstnance je vědomí, že již dosáhli důchodového věku, mnohem pohodlnější.
✔ Cizinci.
V současné době je v EU přibližně 6 milionů volných pracovních míst. Jedná se o rekordní výsledek od doby, kdy jsou tyto statistiky vedeny. Jedním z důvodů mohou být změny v migraci uvnitř EU, které začaly v souvislosti s pandemií. Aktivizace mladých lidí a povzbuzování starších lidí k pozdějšímu odchodu do důchodu nestačí k tomu, aby zaměstnavatelé zvládli nedostatek pracovníků. Mnoho členských států EU vidí řešení ve zjednodušení procedur a umožnění větší imigrace.
3. Zajištění efektivity práce.
✔ Automatizace procesů.
Implementace správných procesů a softwaru nabízí více možností než práce lidských rukou. Zajišťuje téměř bezchybný a rychlý tok zboží. Zvyšuje bezpečnost osob a zařízení. Skladovací prostor je lépe využit a zvyšuje se efektivita celého skladu.
✔ Přizpůsobení skladovacích pozic a vybavení skladu.
V mnoha skladech je nedostatečná optimalizace v procesu kompletace objednávek slabým místem celého procesu. To vede k plýtvání časem i penězi.
III. Přátelské pracoviště.
Aby se předešlo nedostatku zaměstnanců ve skladu, je vhodné vytvořit přátelská pracoviště vybavená nejmodernějším zařízením pro profesionální provádění úkolů. Pracovníci na takových místech se nenechají odradit a odvádějí přidělenou práci rychleji a lépe.
V tomto segmentu výbavy lze nalézt multifunkční:
✔ Stoly pro balení zboží.
Snadno se přizpůsobí konkrétnímu sortimentu, použité technologii nebo dostupnému prostoru. Plánovaná montážní výška stolní desky umožňuje pohodlnou práci bez ohledu na výšku daného člověka. Díky řadě poliček a úchytů je každý nástroj po ruce.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nízký ovinovací stroj pro balení balíků effepack
0 out of 5Výběr možností This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page -
Zpevněný nízký ovinovací stroj pro balení balíků effepack
0 out of 5Výběr možností This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
✔ Počítačové / pracovní pozice.
Nepostradatelné na různých pracovištích, ve skladech a výrobních halách.
-
-
Jednostranná vysoká počítačová pracovní stanice / Pracovní stanice FastWork Single effepack
0 out of 5 -
Dvoustranná vysoká počítačová pracovní stanice / Pracovní stanice FastWork Double effepack
0 out of 5
✔ Modulární pracovní stoly.
Pracovní stanice pro speciální účely s možností uspořádání nářadí a dalšího potřebného příslušenství. Individuálně konfigurované z hotových komponentů. Možnost pozdějšího snadného rozšíření.
✔ Skladovací vozíky.
Přizpůsobené povaze a potřebám vaší firmy. Zrychlují skladovou dopravu, zvyšují produktivitu zaměstnanců a zlepšují kompletaci objednávek. Zaměstnanci nemusí zvedat, nejsou přetíženi a ochotněji převezmou více úkolů.
-
Zvětšený skladový přepravní vozík na zásobníky / kontejnery s integrovanou váhou effepack
0 out of 5 -
Skladový přepravní vozík na zásobníky / kontejnery s integrovanou váhou effepack
0 out of 5 -
Skladový vozík pro přepravu zásobníků / kontejnerů s nastavitelnými policemi effepack
0 out of 5 -
-
-
-
-
✔ Regály.
Výrazně zlepšují pořádek ve skladu, usnadňují přístup k materiálu a zlepšují efektivní ověřování zásob. Není zde žádný rušivý nepořádek ani problémy s nalezením potřebných položek.
✔ Příslušenství.
Ovlivňují efektivitu a ergonomii skladovacích procesů.
Seznamte se s nabídkou firmy effepack a použijte konfigurátory krok za krokem, které vám pomohou vytvořit přátelská pracovní místa.
Doporučené články:
E-commerce trh. Příležitosti a hrozby.
Trh e-commerce prošel v uplynulém desetiletí obrovskou proměnou. Zpočátku považovali prodejci tento typ obchodu pouze za malý doplněk ke stacionárnímu...
Logistika 4.0 – náročná výzva nebo příležitost k růstu?
Samotný pojem "logistika" vznikl již dávno, někdy v 10. století. Zpočátku však nepřekročil rámec použití ve vojenském kontextu. Dnes se...
Skladoví roboti jako součást logistických procesů.
Základem pro automatizaci logistických procesů ve skladu a jejich efektivní průběh je jak využití moderních technologií, tak i řádně vyškolený...
Obálky. Druhy a jejich použití.
Obálka je na první pohled papírový obal, který se používá k zasílání dopisů nebo jiných plochých předmětů poštou. Existuje v...
Jak zabalit knihu pro přepravu, aby se nepoškodila?
S velkou pravděpodobností lze říci, že každý se již setkal s balíčkem obsahujícím knihu. Nákup v zásilkových knihkupectvích je obvykle...
Napsat komentář