Jak zkrátit dodací lhůty v internetovém obchodě?
1. Faktory ovlivňující dodací lhůty.
Bezpochyby lze říci, že 21. století otevřelo nové možnosti a vsadilo na online obchod. V souvislosti s pandemií se dále zrychlil rozvoj internetových obchodů. Kromě většího výběru lákají zákazníky i atraktivnější ceny než v kamenných obchodech. Po zadání objednávky začíná složitý proces, který provádí nebo koordinuje prodejce, aby došlo k finalizaci objednávky. Zboží musí být zkompletováno a připraveno k odeslání. Dvě nejdelší a nejnáročnější etapy.
Na druhou stranu právě v tomto okamžiku zákazníci nejvíce tlačí na pilu a očekávají, že jejich zásilky budou upřednostněny. To je možné, ale pouze v případě, že existuje maximálně několik objednávek, a takové situace jsou velmi vzácné.
Co se s tím dá dělat? Jak zrychlit a zefektivnit vychystávání a expedici?
Zvu ke čtení!
První činností, kterou skladník v tomto okamžiku provádí, je kompletace. Může probíhat různými způsoby, nejčastěji v závislosti na specifických vlastnostech a konstrukci daného skladu. Poměrně často se provádí ručně, ale je třeba zmínit, že je to metoda velmi pomalá a u větších ploch velmi komplikovaná. Kromě toho, že se časem protáhne, je snadné udělat chybu, která má za následek vrácení zboží nebo špatnou zpětnou vazbu od nespokojených zákazníků.
Vedoucí, který má na starosti expedici ze skladu, nechce, aby k takovým situacím docházelo, a snaží se práci zefektivnit.
Abyste přesvědčili zákazníky k častějším objednávkám, musíte vše zatraktivnit – rychlost, formu dopravy i snížení nákladů na doručení. Nedostatečná reakce na potřeby zákazníků a uzavření se inovacím v oblasti přepravních metod nemusí být dobře přijata.
Pomoci může také použití vhodného vybavení nebo úložného nábytku.
2. Řešení pro zlepšení skladových operací:
Pokud sklad upřednostňuje ruční kompletaci, doporučujeme používat kompletační vozíky. Usnadňují sběr zboží bez zbytečného zvedání a samotná přeprava je rychlejší.
Tyto vozíky se dodávají v široké škále provedení, takže si je každý může dokonale přizpůsobit svému skladu a specifickým pracovním podmínkám. Pro nejuniverzálnější použití lze využívat vozíky k přepravě nádob/ kontejnerů. Dodávají se ve dvou velikostech, standardní a zvětšené. Lze na ně položit nádoby, do kterých se provádí přímá kompletace objednávek.
Pro větší pohodlí se doporučují vozíky s nastavitelnými policemi. Jsou výškově a dokonce i úhlově nastavitelné. Vkládání materiálů do nádob je jednodušší a mnohem pohodlnější.
Pokud nepoužíváš nádoby, ale hledáš možnosti jak přepravovat velké předměty, doporučujeme vozík s nastavitelným košem. Speciální montážní systém umožňuje rychlou změnu výšky zavěšení nebo jeho úplné odstranění.
Menší balíky se někdy lépe přepravují na speciálních vozících s pevnými policemi. Jsou k dispozici v několika velikostech a lze je vždy zcela přizpůsobit. Díky této možnosti máš možnost přizpůsobit je přesně podle specifikací tvého skladu.
-
Zvětšený skladový přepravní vozík na zásobníky / kontejnery s integrovanou váhou effepack
0 out of 5 -
Skladový přepravní vozík na zásobníky / kontejnery s integrovanou váhou effepack
0 out of 5 -
Skladový vozík pro přepravu zásobníků / kontejnerů s nastavitelnými policemi effepack
0 out of 5 -
-
-
-
-
b) Balicí stoly
Položky shromážděné ve vozících putují ke speciálním balicím stolům. Jejich konstrukce umožňuje mít veškeré potřebné příslušenství a nástroje na dosah ruky. Stoly mají různé police a úchyty. Může se na ně odkládat nože, lepicí pásku nebo psací potřeby. Notebook a monitor mají své stálé místo, které neomezuje pohyb při manévrování kartony. Vyhrazené police usnadňují třídění kartonů a obálek a lze do nich umístit také skener kódů, tiskárnu štítků nebo dokonce odpovídající váhu. Balicí papír a strečová fólie jsou pevně připevněné a kdykoli snadno dosažitelné.
Provedené testy ukázaly, že balicí stoly snižují spotřebu obalových materiálů o 20 % a samotné obaly vypadají estetičtěji. Když jsou všechny materiály na místě, doba balení se zkrátí až o polovinu. Zaměstnanci tak v konečném důsledku znásobí svou produktivitu, jejich práce je mnohem pohodlnější a ergonomičtější.
Pevně zabalený a zabezpečený balíček lze využít jako další reklamní plochu pro obchod. Rychlá doprava, pokud to není samotný slogan, ale skutečný způsob doručení, může být použita jako další slogan pro reklamní kampaň obchodu. Mnoho potenciálních zákazníků se na tento aspekt zaměřuje.
Samotná kompletace a efektivní balení stále nestačí. Vyplatí se mít pořádek jak na balicím stanovišti, tak v celém skladu. Správné skladovací regály jsou nezbytnou součástí celkového vzhledu a funkčností prostor. Umožňují snadný přístup ke zboží, usnadňují inventarizaci a kontrolu aktuálního stavu zásob.
Solidní konstrukce s minimem šroubových spojů zajišťuje jejich stabilitu a odolnost po dlouhá léta intenzivního používání.
Když už máte stoly a police, vyplatí se investovat do příslušenství, které zajistí pohodlí a bezpečnost při práci:
- stojan na strečovou fólii,
- nástěnný držák na bublinkovou fólii,
- mobilní držák pytlů na odpad,
- váha,
- specializované židle,
- nastavitelné opěrky nohou,
- nádoby,
- páska,
- nože a náhradní čepele.
Příslušenství uložené v těsné blízkosti zefektivňuje práci a zvyšuje její kvalitu. Rovnoměrně nastříhaný balicí papír přispívá k estetice balení.
Nic se neztratí, páska a folie jsou vždy po ruce a pravidelně se doplňují. Díky stojanu na folií nemusíte chodit pro ni a ztrácet čas. Držák na pytle pomáhá snadno sbírat a likvidovat odpadky, aniž by se zaneřádila pracovní plocha.
3. Výhody moderního nábytku a vybavení skladu.
Používání ergonomických výrobků mění práci celého skladu, což následně zkracuje dobu realizace v internetovém obchodě. Balíky jsou připraveny efektivně a rychle a jsou dobře chráněny před poškozením. Zákazník je spokojen a je pravděpodobnější, že bude objednávat i nadále.
Doporučené články:
E-commerce trh. Příležitosti a hrozby.
Trh e-commerce prošel v uplynulém desetiletí obrovskou proměnou. Zpočátku považovali prodejci tento typ obchodu pouze za malý doplněk ke stacionárnímu...
Logistika 4.0 – náročná výzva nebo příležitost k růstu?
Samotný pojem "logistika" vznikl již dávno, někdy v 10. století. Zpočátku však nepřekročil rámec použití ve vojenském kontextu. Dnes se...
Skladoví roboti jako součást logistických procesů.
Základem pro automatizaci logistických procesů ve skladu a jejich efektivní průběh je jak využití moderních technologií, tak i řádně vyškolený...
Obálky. Druhy a jejich použití.
Obálka je na první pohled papírový obal, který se používá k zasílání dopisů nebo jiných plochých předmětů poštou. Existuje v...
Jak zabalit knihu pro přepravu, aby se nepoškodila?
S velkou pravděpodobností lze říci, že každý se již setkal s balíčkem obsahujícím knihu. Nákup v zásilkových knihkupectvích je obvykle...
Napsat komentář