Skladové židle – typy, jak fungují a proč si je vybrat?
Řídíte provoz skladu, ve kterém jste zodpovědní za příjem, vykládku a skladování zboží? Nebo je snad vaší povinností dohlížet na kompletaci, balení a předávání zásilek k expedici? Pokud jste na některou z otázek odpověděli kladně – jistě vám záleží na tom, aby práce podřízených odborníků probíhala hladce, bez chyb a aby byla pro zaměstnance také bezpečná a pohodlná. Proto byste měli vědět, že dobře zvolený nábytek a skladové příslušenství – především profesionální židle a stoličky – vám s udržením těchto standardů pomohou.
Zjistěte, co to je a k čemu to slouží. Podívejte se na typy a zjistěte, zda se specializované skladové židle a stoličky osvědčí i ve vaší firmě.
Co jsou skladové židle a k čemu se používají?
Skladové židle, jak už název napovídá, jsou specializovaný nábytek, který by měl být jedním ze základních prvků vybavení každého efektivního a bezpečného skladu. Jejich konstrukce je založena na dvou surovinách – kovu a plastu – které ve vzájemné kombinaci zajišťují, že tyto kusy vybavení zůstanou odolné a funkční po dlouhou dobu.
Za zmínku samozřejmě stojí především optimální konstrukce, která nabízí pohodlnou sedačku, opěrku zad (ne ve všech verzích), prostor pro nohy, kolečka, která umožňují efektivní přemisťování židle, a také praktický mechanismus pro nastavení výšky.
To vše znamená, že správně zvolené židle přispívají ke zvýšení pohodlí pracovníků ve skladu. Snižují pocit únavy a nástup možných potíží (včetně bolesti nohou nebo zad), což následně přispívá k výraznému zvýšení výkonnosti.
A když už jsme u tématu výběru židlí…
Typy židlí používaných ve skladech. Čím se liší?
V tomto ohledu můžeme v zásadě hovořit o dvou hlavních typech nábytku. Rozlišujeme totiž: specializované skladové židle s opěradlem a bez opěradla (známé také jako skladové stoličky).
Jak si můžete snadno domyslet – první varianta nabízí také oporu pro záda, její použití je proto opodstatněné zejména v situacích, kdy sedavá práce tvoří významnou část všech povinností prováděných ve skladu.
Druhá možnost má naopak menší podpůrnou plochu, ale je mnohem mobilnější. A díky tomu se osvědčuje mnohem lépe – ačkoli jen tehdy, když charakter práce nevyžaduje dlouhodobé setrvání v jedné poloze.
Osvědčí se správně zvolené židle ve vašem skladu?
Zde jsou čtyři hlavní znaky toho, že tento typ nábytku je vynikající volbou i pro vaši firmu.
- Zaprvé: vaši zaměstnanci tráví mnoho hodin ve stejné pozici – kompletují objednávky nebo balí zásilky.
- Zadruhé: vaši zaměstnanci se pravidelně pohybují po pracovišti, ale čas od času je potřeba, aby vykonávali opakující se úkoly – také vsedě.
- Zatřetí: činnosti ve vašem skladu nejsou plně strukturované, ale máte v plánu to změnit. Pak může být zavedení židlí vynikajícím podnětem, který bude mít vliv na kvalitu a ergonomii práce.
- Začtvrté: neustále analyzujete a optimalizujete provoz svého skladu a chcete dosahovat rok od roku lepších výsledků. Investice do specializovaných židlí a stoliček může vést ke zlepšení vašich výsledků o několik – nebo možná až desítek procent!
Jak vybrat židle nebo stoličky, které zlepší fungování vašeho skladu?
Pokud chcete dosáhnout lepších výsledků, postupujte podle těchto tří jednoduchých kroků:
- Krok 1: pečlivě analyzujte oblasti práce a zvažte, které z nich lze vykonávat „vsedě“. Pokud vaši zaměstnanci dosud používali tradiční židle, zvažte, zda se jejich práce zlepší, pokud se rozhodnete zavést plně výškově nastavitelné a otočné vybavení.
- Krok 2: určete typ (s opěradlem nebo bez opěradla) a počet židlí, které potřebujete. Následně přejděte do našeho obchodu a v několika jednoduchých krocích si židle objednejte.
- Krok 3: zaveďte do svého skladu židle a stoličky a pak sledujte, jak jejich používání ovlivnilo zlepšení práce. Aspekty, které můžete měřit, jsou například: rychlost balení zásilek, počet přestávek během pracovního dne nebo nemocenské z důvodu špatného zdravotního stavu, poškození zboží a mnoho, mnoho dalšího.
Chcete zvýšit komfort svých zaměstnanců?
Doufáme, že vám tento článek přinesl cenné poznatky a inspiraci ke zlepšení efektivity vašeho pracoviště.
A pokud hledáte produkty, které se osvědčí také u vás – nezapomeňte, že internetový obchod effepack nabízí optimální sortiment skladových židlí, mezi nimiž si snadno vyberete ty, které budou ideální pro práci ve vaší firmě. Dáváme vám na výběr z několika hotových variant, které mají dobré hodnocení a velmi dobrou zpětnou vazbu od našich stávajících zákazníků. Prohlédněte si skladové příslušenství a zjistěte, které se vám bude hodit.
Doporučené články:
E-commerce trh. Příležitosti a hrozby.
Trh e-commerce prošel v uplynulém desetiletí obrovskou proměnou. Zpočátku považovali prodejci tento typ obchodu pouze za malý doplněk ke stacionárnímu...
Logistika 4.0 – náročná výzva nebo příležitost k růstu?
Samotný pojem "logistika" vznikl již dávno, někdy v 10. století. Zpočátku však nepřekročil rámec použití ve vojenském kontextu. Dnes se...
Skladoví roboti jako součást logistických procesů.
Základem pro automatizaci logistických procesů ve skladu a jejich efektivní průběh je jak využití moderních technologií, tak i řádně vyškolený...
Obálky. Druhy a jejich použití.
Obálka je na první pohled papírový obal, který se používá k zasílání dopisů nebo jiných plochých předmětů poštou. Existuje v...
Jak zabalit knihu pro přepravu, aby se nepoškodila?
S velkou pravděpodobností lze říci, že každý se již setkal s balíčkem obsahujícím knihu. Nákup v zásilkových knihkupectvích je obvykle...
Napsat komentář